piątek, 14 kwietnia 2017

Bóle różnych odcinków kręgosłupa – dlaczego?


Mówiąc ból kręgosłupa myślimy – ból pleców. Tymczasem kręgosłup składa się z wielu odcinków. Codziennie narażamy każdy z nich. Zatem jak sobie pomóc w codziennych czynnościach, by uniknąć bólu? Przedstawiamy kilka sprawdzonych, praktycznych porad.

Co nas boli i dlaczego?


W przypadku odcinka piersiowego kręgosłupa ogromne znaczenie ma wielogodzinne przesiadywanie przed komputerem – zarówno w pracy, jak i w domu. Co więcej specjaliści zgodnie twierdzą, że skutki długiego siedzenia mogą być tak samo szkodliwe jak… palenie papierosów. Jeśli chodzi o bóle barków to mogą zacząć się już we wczesnym dzieciństwie poprzez noszenie zbyt ciężkiego tornistra. Podobnie jest w przypadku damskich torebek, gdzie niektóre ważą aż do… 5 kilogramów. Nie od dziś wiadomo również jak na sylwetkę ciała wpływa otyłość. W przypadku Pań zdradliwe może okazać się również noszenie szpilek. 

Jak sobie pomóc?


Przede wszystkim zadbaj o wyprostowaną sylwetkę, zwłaszcza w czasie siedzenia przed komputerem. Zwróć też uwagę, by torba nie była zbyt ciężka. Staraj się nosić ją naprzemiennie na oba ramiona. W przypadku bóli klatki piersiowej może Ci pomóc wiosłowanie ze sztangą. Pomocna okaże się również lekkostrawna dieta. W przypadku zdrowego kręgosłupa bardzo ważna jest wysoka jakość snu. Zadbać o nią mogą poduszki medyczne, które zachowują naturalną krzywiznę kręgosłupa bez względu na ułożenie ciała w czasie snu. Ponadto redukują napięcie w okolicach pleców, szyi i karku. Więcej na temat ich medycznych właściwości można przeczytać tutaj. W przypadku kręgosłupa ważna jest nie tylko profilaktyka, ale i nie bagatelizowanie niepozornych objawów. Jeśli więc dokuczają Ci bóle kręgosłupa należy jak najszybciej skonsultować się z lekarzem, by nie dopuścić do trudnych do wyleczenia schorzeń. 

czwartek, 13 kwietnia 2017

Twoja walka z alergią

Twoja walka z alergią

Alergia to choroba, która daje przede wszystkim uprzykrzające życie objawy. Zwłaszcza wiosną dotknięci tą chorobą muszą walczyć z ciągłym kichaniem, dusznościami, zaczerwienionymi oczami, czy krwotokami z nosa. Oprócz środków farmakologicznych, my sami możemy pozbywać się nieprzyjemnych objawów. Wystarczy wprowadzić do życia kilka prostych nawyków. 

Porządnie wietrz i odkurzaj swój pokój. Nie dopuszczasz tym samym do pojawiania się alergenów. W Twoim domu dzięki temu będzie nie tylko schludnie, ale i zdrowo. 

Zwróć uwagę zarówno na swoją pościel, jak i kosmetyki które używasz. Niestety wiele z nich może powodować m.in. podrażnienia skóry, czy inne reakcje alergiczne. 

Warto pić rumianek. Zawiera histaminę, która minimalizuje objawy alergii. Przed wypiciem warto jednak sprawdzić, czy i na rumianek nie jesteśmy uczuleni. 

Kolejną naturalną rośliną jest nawłoć zawierająca znaczną ilość antyoksydantów, które łagodzą m.in. katar sienny. Na nawłoć źle będą reagować osoby uczulone na lateks.

piątek, 7 kwietnia 2017

Migrena, a zdrowy sen

Migrena to problem z którym musi borykać się wiele osób. Częściej jednak zapadają na nią kobiety. Do tej pory nie ustalono konkretnej przyczyny powstawania migreny. Wiadomo jednak, że nie można usunąć samej dolegliwości, a jedynie jej nieprzyjemne objawy. My postanowiliśmy powiedzieć nieco więcej nie tylko na temat samej migreny, ale sposobach radzenia sobie z nią. 


Migrena - objawy 


Do charakterystycznych objawów migreny zalicza się przede wszystkim ból głowy, który w najgorszym przypadku może trwać nawet do kilkunastu godzin. Może też przybierać różną formę - od pulsującego, poprzez uderzający, aż po uczucie mrowienia. Migrenie często towarzyszą też dodatkowe objawy, w tym m.in. nudności, wymioty, zaburzenia wzroku, czy w skrajnych przypadkach - częściowy paraliż kończyn 

Leczenie migreny  


Zwiększone ryzyko migreny występuje m.in. wśród osób z niedoborem snu. Tym bardziej warto zadbać o jego jakość. W tym celu warto sięgnąć po poduszki ortopedyczne do spania. Pozwalają one na naturalną krzywiznę kręgosłupa bez względu na pozycje ciała w czasie snu. Dzięki tego typu poduszkom rano budzisz się wypoczęty, bez bóli głowy, pleców, szyi i karku. Więcej informacji na temat poduszek ortopedycznych można przeczytać tutaj. 

W przypadku pojawienia się migreny ważny jest jak najszybszy kontakt z lekarzem. Ten zazwyczaj przepisuje odpowiednie środki farmakologiczne. Zwiększone ryzyko migreny jest też wśród osób pracujących przed komputerem. Jeżeli więc lekarz stwierdzi, że przyczyną migreny jest wada wzroku skieruje Cie na badania okulistyczne. 

czwartek, 6 kwietnia 2017

Kolacja na zdrowy sen

Zła jakość snu to coraz częstszy problem. Tymczasem to my sami w większości jesteśmy odpowiedzialni za zdrowy wypoczynek w nocy. Często wystarczy wprowadzić do życia kilka prostych nawyków. Jednym z nich jest odpowiednia kolacja o której postanowiliśmy powiedzieć nieco więcej. 


Czego unikać?


Zanim jednak przejdziemy do sprawdzonych produktów, krótko o tym co należy wyeliminować. W tym wypadku z jadłospisu należy wykluczyć przede wszystkim dania z restauracji typu fast food, słodko - słone przekąski, czy kolorowe, gazowane napoje. Krótko mówiąc - odpadają tłuszcze i cukry proste. 

Kolacja - co jeść  i jak?


Warto zacząć od tego, że kolacje warto zjeść nie później, niż dwie godziny przed snem. Wówczas organizm nie zostaje obciążony i łatwiej nam zasnąć. Wiemy jak ważnym składnikiem w każdej diecie jest białko. Wieczorami jednak należy go ograniczyć, w zamian zapewniając sobie jak największą ilość błonnika. Jego cenne zawartości znajdziesz m.in. w takich produktach jak kasze, płatki owsiane, czy ciemne pieczywo. Istotny jest też sposób przygotowania. Jeśli planujesz zjeść sałatkę, zamiast majonezu dodaj łyżkę oliwy. Planujesz zupę? Nie zabielaj jej śmietaną. Zamiast czarnej herbaty napij się zielonej, która nie tylko Cie uspokoi przed snem, ale i wspomoże Twój układ trawienny. 

Po kolacji należy się dobry wypoczynek 


Wygoda w czasie snu jest niezwykle ważna, zwłaszcza jeśli chodzi o prawidłowe ułożenie głowy. W tym celu warto sięgnąć po poduszki ortopedyczne do spania. Szczegółowe informacje na ich temat można przeczytać tutaj. Nie mniej jednak to co warto o nich powiedzieć to fakt, że nie tylko utrzymują neutralne ułożenie głowy, ale przede wszystkim są bardzo wygodne. 

środa, 5 kwietnia 2017

Gumowe poduszki, a schorzenia kręgosłupa

Schorzenia kręgosłupa - kiedyś były domeną osób starszych, dziś do gabinetów lekarskich zaglądają coraz młodsi pacjenci. Powodów może być wiele, a jednym z najczęstszych powodów jest siedzący tryb życia. W tym wypadku ważne jest przede wszystkim jak najszybsze i skuteczne leczenie. Doskonałą pomocą są gumowe poduszki ortopedyczne. My postanowiliśmy powiedzieć o nich nieco więcej. 

Gumowe poduszki ortopedyczne - co to jest


Gumowe poduszki ortopedyczne to jeden z rodzajów poduszek ortopedycznych do siedzenia. Charakteryzuje się wypustkami, które masując mięśnie jednocześnie pomagają w ich rehabilitacji. Tego typu poduszki są niezwykle efektywne, można z nich korzystać zarówno w pracy jak i w domu, są też bardzo wygodne. Gumowe poduszki ortopedyczne są jednak przede wszystkim wsparciem przy wielu schorzeniach kręgosłupa - także wywołanych przez siedzący tryb życia o czym więcej można przeczytać tutaj.


Najczęstsze schorzenia kręgosłupa to? 


Dyskopatia - atakuje krążki międzykręgowe, które zbudowane są z jądra miażdżystego. W momencie np. nadmiernego przeciążenia dochodzi do zwyrodnienia jądra, co wywołuje dolegliwości bólowe. Dolegliwość zazwyczaj nie ustępuje samoistnie, a konieczna jest rehabilitacja, a w wielu przypadkach nawet zabieg operacyjny. 

Kifoza - inaczej wygięcie kręgosłupa do tyłu na odcinku piersiowym i krzyżowym. Kifoza kształtuje się jeszcze w okresie płodowym. W tym wypadku istotne jest jednak, by nie doszło do patologicznego przerostu. Wówczas konieczna może być fizjoterapia, lub noszenie gorsetu ortopedycznego. 

Skolioza - inaczej skrzywienie kręgosłupa. Może spotkać osoby w każdym wieku, gdzie przyczyną może być wada wrodzona, czy nadmierne przeciążenie. Skolioza leczona jest w zależności od stopnia jej nasilenia, gdzie stosowana jest m.in. rehabilitacja, fizjoterapia, gorset ortopedyczny, czy zabieg chirurgiczny. 

wtorek, 4 kwietnia 2017

Wegetarianizm

Coraz więcej osób decyduje się żyć bez mięsa. Pytanie, czy jest to zdrowe? Wegetarianizm może przynosić wiele korzyści dla organizmu. Grunt jednak, by podchodzić do niego z głową. 

Wegetarianizm - co to jest? 


Wegetarianie rezygnują przede wszystkim z potraw mięsnych, jednak sam wegetarianizm dodatkowo wiąże się z ekologicznym stylem życia. Wegetarian to zmiany stylu życia często motywują konkretne powody jak np. ochrona praw zwierząt. Więcej na temat zasad wegetarianizmu można przeczytać tutaj. 


Cenne rady dla wegetarian 

Jak wyżej zostało wspomniane do diety wegetariańskiej należy podchodzić z rozwagą. Rezygnując z potraw mięsnych należy więc uzupełniać białko, najlepiej poprzez takie produkty jak: sery, jajka, czy jogurt naturalny. Nie należy zapominać również o warzywach i owocach. Zwróć też uwagę, aby Twoje posiłki były urozmaicone. Nie dopuść również do tego, aby w Twoim organizmie zabrakło wody, należy pić jej do nawet dwóch litrów dziennie. Doskonałym uzupełnieniem diety są również herbaty ziołowe i nasiona strączkowe. 

niedziela, 26 marca 2017

Domowe sposoby na zmęczone oczy

Domowe sposoby na zmęczone oczy

Zmęczone oczy to problem z którym aktualnie musi borykać się wielu z nas. Te nierzadko mogą powodować np. ból głowy. Istnieją jednak sposoby, by sobie z nimi radzić. Jakie? Popularną metodą jest okład z plasterków surowego ogórka. Istnieje jednak jeszcze kilka innych sposobów do których zalicza się m.in. 

Okład z zimnego ziemniaka. Cienkie plasterki ziemniaka należy włożyć na kilka minut do lodówki, a następnie przyłóż do oka. W pierwszej chwil możesz poczuć dyskomfort, jednak już po krótkim czasie poczujesz się znacznie lepiej. 

Przeciwieństwem do zimnego ziemniaka może być okład z ciepłego mleka. Zagotuj mleko, a następnie namoczony wacik rozprowadź delikatnie w okolice oczu. Postaraj się zrelaksować a już po ok. 15 minutach poczujesz różnice. 

Istotna jest też…gimnastyka oczu. Zamknij je, obracając ich gałkami w lewo, prawo, go góry i w dół. Taką gimnastykę można stosować także podczas przerw w pracy. Kojąco na oczy wpływają także kostki lodu.